تلفن همراه ،گلوکز مغز را مصرف مي‌کند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تلفن همراه ،گلوکز مغز را مصرف مي‌کند
نوشته شده در جمعه 13 اسفند 1389
بازدید : 815
نویسنده : MRK
 



گروهي از دانشمندان آمريکايي دريافتند که تداخلات بي سيم در اثر استفاده طولاني مدت از تلفن هاي همراه ، گلولز مغز را مصرف مي کنند.

به گزارش مهر، محققان موسسات ملي بهداشت آمريکا در بررسي هاي خود نشان دادند که 50 دقيقه مداوم صحبت با تلفن همراه مي تواند فعاليت سلول هاي مغزي را در منطقه اي از مغز که به آنتن نزديکتر است تغيير دهند.

باوجود اين، دانشمندان آمريکايي تاکيد کردند که هنوز مشخص نيست اين تغيير فعاليت سلول هاي مغزي چه اثراتي بر روي سلامت انسان مي گذارد و اين بدان معني نيست که ميان ابتلا به سرطان و استفاده تلفن هاي همراه ارتباط وجود دارد.

اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند:«ما مشاهده کرديم که در مغز افرادي که به مدت 50 دقيقه مداوم با تلفن همراه صحبت مي کنند در منطقه نزديک به آنتن متابوليسم گلوکز (سيگنال فعاليت مغزي) افزايش مي يابد».

در اين تحقيقات، واکنش مغز در مقابل ميدان هاي الکترومغناطيسي ناشي از سيگنال هاي تلفن هاي همراه مورد بررسي قرار گرفت.

اين نتايج نشان داد که تششعات ضعيف الکترومغناطيس تلفن هاي همراه مي تواند فعاليت مغزي را تغيير دهد، اما اين تحقيقات هيچ آگاهي جديدي در خصوص احتمال وجود ارتباط ميان سرطان و تلفنهاي همراه ارائه نکرد.

اين دانشمندان از 47 داوطلب خواستند که 50 دقيقه با تلفن همراه صحبت کنند. در مرحله بعدي آزمايش از افراد خواسته شد که تلفن همراه روشن اما در حالت سکوت و سپس تلفن همراه کاملا خاموش را در نزديک بدن خود نگه دارند. در هر سه مرحله، فعاليت گلوکز در مغز اين افراد اندازه گيري مي شد.

نتايج اين تحقيقات نشان داد که درشرايط اول، متابوليسم بعضي از مناطق مغز نزديک به آنتن (کورتکس مداري پيشاني و گيجگاهي) 7 درصد افزايش يافت.

تلفن هاي همراه از اواخر دهه 80 وارد بازار شدند و امروز در تمام دنيا بيش از 5 ميليارد دستگاه موبايل استفاده مي شود.






مطالب مرتبط با این پست
.